nedjelja, 17. siječnja 2021.

    Postoji jako mnogo nejasnih stvari, ja znam, koji dolaze iz puke proizvoljnosti, i posljedica su i naše nedovoljne neisplaniranosti postupka metodičnosti. Ali, ako vjeruješ da početak ima viši cilj da je sebi postavio zadatak viši od samog započinjanja start paketa i da je uzrok svemu, nadamo se dobrom, ljepšem, plemenitijem, onda je početak započinjanje.

 

Često se pitamo, ako nas neko prekine u razgovoru: “Gdje sam ono stao?” Šta sam ono započeo, i događa se da se ne sjetimo i da počnemo nešto sasvim deseto. Nekada usred desetoga i čista mira pređemo raditi petnaesto ili šesnaesto. Nema tu, 6-5. U ovom odjeljku baš govorimo o tom desetom, kad nas i nenamjerno odvuku od započinjanja ili započetosti. Neprekidno naglašavam da dosta toga postoji da je vrlo malo toga izmišljeno da nije sve kod nas filozofa nadmetanje ko će prije izumiti toplu vodu. Nama je dosta da je svijet sačinjen od vatre, vode, zemlje i zraka a da li je voda topla ili hladna to je njeno tečno agregatno eventualno isparavajuće stanje ili ako si se, štosekaže, pretvorio u golu vodu, tačnije oznojio odnosno preznojio. Led je stanje dok u kojem se sven smrzne. Naročito mi pjescnici, i filozofi upravo kroz svoj raskošniji spoznajni svijet pridonosimo otapanju međuljudskih odnosa. Ako se otopi baš sva voda kao rezerve vode na planeti to je pitanje duboko zašlo u ekologiju nije samo filozofsko pitanje ili pitanje navodnjavanja.

 

No iako živim u Novom Sadu, čuvenoj Neoplanti, gradu primarno okrenutoj argikulturi i različitim sortama, vrsti sorti, ja bih ipak razgovor nastavio prije kiseljenja krastavaca ili pripravljanja ajvara ili dimljenoj šunki o onome čemu je primarno posvećeno ovaj FILOZOFOIKUM o praktičnoj strani filozofije, ne samo poniranju u suštinju egzistiranja i stvaranja pojma i definiranju svijeta kako u subjektivnosti tako i ako je moguće objektivnije sagledati globalno široku sliku.

Stoga, ovaj i ovakvi PRAKTIKUMI kao filozofska djela ova moja knjiga i utisaka i sugestija i ekpresija i koja je nadahnuta i koja želi nadahnuti, ako hoćete koja je dovela do određene iskustvenosti koju iznosim kako pred svoje drage sugrađane tako i pred cijeli svijet.

To deseto, rekli smo, ponekad je negdje petnesto-šesnaesto kako ko ima poštapalicu, Ali, mi smo rekli, ne. Nema 6-5 ili tu sad 5-6 jer svako ima uzrečicu kao i svoj omiljeni citat.

 

Nema komentara:

Objavi komentar

     Postoji jako mnogo nejasnih stvari, ja znam, koji dolaze iz puke proizvoljnosti, i posljedica su i naše nedovoljne neisplaniranosti po...